Migränen tar knäcken på mig!

Jag har haft migrän i nästan hela mitt liv, men sen jag fått barn så har det blivit så mycket värre. Och nu sista 4 månaderna kommer migränen 2ggr i veckan till 1 gång i månaden. Skitjobbigt! Jag har ju såklart oxå den jobbigaste migränen med synbortfall, domningar i armen och halva ansiktet. Lägger jag mig inte får jag även illamående. Sen kommer huvudvärken från helvetet. Nu har jag hittat tabletter som funkar helt okej. Men fortfarande undrar jag ju såklart varför den kommer så ofta nu? Min husläkare är ju inte helt hjälpsam när det gäller detta. Trött på all okunskap inom detta område. "bara migrän" tänker många. Men jag ska säga att det är ett helvete att leva med. Om den kommer som innan, var 3-4 månad är det hur lugnt som helst. Men nu hinner man knappt återhämta sig innan det är dags igen. Och med 2 barn i huset vill man gärna vara pigg.
Ska ringa till min läkare nu i veckan och ligga på lite mer.

Sonen är nattad, och snart dottern oxå. Hon tittar lite på Karlsson på taket :) sen när dom sover ska jag dricka en kopp te tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0