Spårhunden

På söndag ska jag vara spårläggare när det är tävling här på klubben. Så den här veckan övar jag lite och idag passade vi på att lägga spår åt Tyson. Spåret är 1000 meter och i det läggs det 8 olika föremål. Spårpinnar, plaströr, läderbitar... Spåret innehåller oxå 5 vinklar. Sen ska spåret ligga nån timme och dra till sig. Idag var det älskling som knatade ut spåret. Så himla skönt att slippa ibland. Och jag är så himla enormt glad för min hund är underbar att spåra med. Han är snabb, fokuserad och härlig att hänga bakom. Drag i linan och plockade föremål efter föremål. Han spårade hur bra som helst. Undra varför jag inte anmält oss till tävling????
Och om en månad drygt så fyller han 9 år så han är ju gubbe:) men det märks inte nån stans faktiskt.
Han fick massa köttbullar och lek. Han var själv så nöjd. Det såg man.

Själv har man nu på kvällskvisten tränat sig själv oxå. Step pass :) så himla kul och bränner fett med fett. Bra skit!

En kopp te och en dusch och sen soooova! Börjar 8 imorgon så måste upp tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0