Så himla stolt

Jag är så glad och stolt och måste få skriva av mig om det.
Allt började för 3 år sen. Jimmy började prata om att han var less på sitt jobb och ville sadla om. El har ju alltid legat Jimmy varmt om hjärtat men inget han tänkt på att han vill bli. Så han började kolla runt och det fanns en firma som var intresserade av honom. Däremot behövde han utbilda sig först. Det måste man för att få hålla på med el. Så han började kolla runt och sökte utbildning. Medan han inväntade svar blev han headhuntad av Skanska som ville att han skulle bli arbetsledare inom väg/mark. Då hamnade Jimmy i en sits med beslutsångest. Tillslut valde han Skanska. Bra betalt! Däremot kände han redan efter 3 dagar att detta inte var nåt för honom. Alldeles för mycket "sitta vid datorn jobb". Sen gjorde det inte saken svårare när han fick post i brevlådan om att han kommit in på elektrikerutbildningen. Så efter 2 veckor slutade han faktiskt och hoppade på utbildningen. Ett bra val!
Vi har haft nästan 2 år med mycket tufft ekonomiskt. Jag var mammaledig först och sen jobbat 75%. Och Jimmy student :)
Men vi har kämpat. Inte alltid varit lätt. Men nyttigt att leva så ibland. Man får lite mer respekt för pengar.
Nu har utbildningen hållit på 1,5 år och han är färdig i skolan. Han har endast 2 veckor kvar av sin praktik. Och igår fick han veta att han får jobb där om han vill efter. Ååååhhhhh jag är så stolt! Han är så himla värd detta. Han är så duktig på det han gör. Fått nästan bara MVG i betyg. Typ 2 VG.
Känner att jag verkligen har stöttat honom genom detta. Det är inte enkelt att ta ett sånt beslut. Och med 2 barn!
Hans egen familj var klart skeptiska när han skulle plugga. Men jag är glad att han inte lyssnade på dom. För ekonomiskt kommer vi få det så mycket bättre om man ser lite längre än näsan räcker :)


Kommentarer
Postat av: Tessan & Scooby

Jätte glad för er skull :) Heja Jimmy, heja dig, heja er <3

2012-12-10 @ 06:14:23
Postat av: Jimmy

Tack för allt otroligt stöd som jag fått av dig älskling, Du är så underbar! Skönt att allt är klart nu, börja få lite ordning på ekonomin förhoppningsvis :-)
Älskar dig mitt <3
Puss puss baby

2012-12-25 @ 13:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0